مقالات

تفريحات هيجان‌انگيز كيش

معرفي تفريحات هيجان‌انگيز كيش و تفريحات آبي

نياز به هيجان به عنوان يكي از منابع تغذيه‌اي روح انسان با انجام ورزش‌ها و تفريحات هيجان‌انگيز ميسر است كه وجود چندين مورد از تفريحات هيجان‌انگيز كيش اين موقعيت را در اختيار افراد علاقه‌مند قرار مي‌دهد.

بانجي جامپينگ كيش
بانجي جامپينگ كيش

   همان‌طور كه جسم انسان براي بقا نياز به تغذيه و خواب دارد، روح نيز نياز به تغذيه‌اي دارد كه متناسب با نيازش باشد. بعضي افراد با مطالعه روح‌شان را تغذيه مي‌كنند، برخي ديگر با انجام كارهاي علمي و اكتشافي و برخي ديگر نياز به تفريحات هيجان‌انگيز دارند. اين افراد با ايجاد موقعيت‌هاي پرهيجان ميزان آدرنالين خون‌شان را به حد مطلوب و مورد انتظار مي‌رسانند. از اينرو در اين مقاله چند مورد از تفريحات هيجان‌انگيز كيش را معرفي مي‌كنيم تا چنانچه شما نيز از آن دسته افراد هستيد كه با اين نوع تفريحات و رسيدن به هيجان بالا حال روحي خوبي پيدا مي‌كنيد، با انواع اين تفريحات هيجان‌انگيز آشنا شويد. بنابراين تا پايان اين متن با ما همراه باشيد!

بانجي جامپينگ يكي از تفريحات هيجان‌انگيز كيش

بانجی جامپینگ
بانجی جامپینگ

   يكي از ورزش‌ها و تفريح‌هايي كه بسيار محبوب و پرطرفدار است،  بانجي جامپينگ يا پرش از ارتفاع است كه به ميزان زيادي مقدار آدرنالين خون را افزايش مي‌دهد. بانجي جامپينگ كيش، با دو سكوي پرش 40 و 60 متري به شما امكان مي‌دهد از اين تفريح پرهيجان و شادي‌بخش لذت ببريد.

   اما لازم به ذكر است كه استفاده از اين ورزش مفرح شروطي دارد. در واقع افرادي كه مي‌خواهند لذت پرش از سكوي مرتفع را تجربه كنند نبايد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي، باردار، كمتر از 14 سال، كمتر از 35 كيلوگرم و بيشتر از 130 كيلوگرم، در حال مصرف داروهاي اعصاب‌وروان، مواد مخدر، محرك يا روان‌گردان باشند.

   همچنين افرادي كه داراي ديسك‌كمر، آرتروز، بيماري صرع، لخته‌خون در سر، مشكلات مغزي و نخاعي يا سابقه جراحي در 6 ماه گذشته هستند، مجاز به استفاده از اين تفريحات هيجان‌انگيز كيش و مخصوصاً بانجي جامپينگ نيستند.

   بنابراين اگر تمايل به پرش از ارتفاع داريد بايد در سلامت كامل جسمي و روحي قرار داشته‌باشيد. اگر بار اول است كه از اين ورزش استفاده مي‌كنيد، اجازه داريد فقط از سكوي 40 متري پرش خود را انجام دهيد. مدت زمان لازم براي آماده‌شدن تا پرش، براي هر شخص 45 الي 60 دقيقه است.

جايروكوپتر يكي ديگر از تفريحات هيجان‌انگيز كيش

جايروكوپتر يكي ديگر از ورزش‌هاي مهيج كيش
جايروكوپتر يكي ديگر از ورزش‌هاي مهيج كيش

   يكي ديگر از ورزش‌هاي محبوب و مهيج، پرواز با جايروكوپتر است كه تفريحات كيش اين امكان را در اختيار شما قرار مي‌دهد. در اين پرواز هيجان‌انگيز شما پشت خلبان در يك وسيله پروازي سبك شبيه به هلي‌كوپتر نشسته و از فراز آسمان همه جا را به تماشا مي‌نشينيد. سن مجاز اين تفريح حداقل 10 سال و حداكثر وزن مجاز 110 كيلوگرم است. در مقابل هزينه‌اي كه براي پرواز مي‌پردازيد، خدمات عكاسي دريافت نمي‌كنيد. بنابراين براي ثبت اين تجربه هيجان‌انگيز و مفرح به شكل فيلم و عكس، بهتر است هزينه آن را بپردازيد و خاطرات قشنگي از اين تفريح نگه داريد. در پرواز با جايروكوپتر به عنوان يكي از تفريحات هيجان‌انگيز كيش، لازم است 15 دقيقه قبل از پرواز در محل حضور داشته‌باشيد.

ساير تفريحات آبي كيش

فلاي بورد
فلاي بورد

   از ديگر تفريحات هيجان‌انگيز كيش كه جزء تفريحات آبي محسوب مي‌شود، مي‌توان به پاراسل اشاره نمود. در اين ورزش مفرح و هيجان‌انگيز شما به يك چتر متصل شده و پس از حركت قايق تندرو بر فراز آسمان به پرواز در مي‌آئيد.

   ورزش ديگري كه تقريباً مشابه پاراسل مي‌باشد، فلاي بورد است كه در آن شما مجهز به كفش خاصي مي‌شويد كه بر يك صفحه افقي نصب شده‌است. پس از حركت جت‌اسكي و پمپاژ و فشار آب، شما به سمت بالا به حركت در مي‌آئيد و با مانورهاي قايق تندرو به اين طرف و آن طرف كشيده مي‌شويد. با حركت سريع جت‌اسكي شما تا ارتفاع 12 متري به آسمان پرواز مي‌كنيد. بنابراين براي حفظ تعادل خود لازم است از عضلات قوي برخوردار باشيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *